Čechův most, pojmenovaný podle českého básníka, spisovatele a cestovatele Svatopluka Čecha, spojuje Staré Město a Letnou či možná přesněji výstup na Letnou od tzv. Stalina. Jedná se o nejkratší pražský most, který měří necelých sto sedmdesát metrů.
Na přelomu století se plánovaly různá docela ambiciózní dopravní řešení. Bylo to mimo jiné spojeno i s asanací, která probíhala na starém městě a s plány na výstavbu moderního vzdušného města s velkými třídami. Jeden z nápadů bylo i vytvoření důležitého dopravního tahu, který bude pokračovat z Pařížské ulice dál přes Vltavu k tunelu pod Letnou. Tunel ale nakonec vznikl, ale o kousek dál. Most byl postaven podle návrhů inženýrů Jana Kouly a Jiřího Soukupa. Ke stavbě došlo v letech 1905 až 1908 (veřejnost ho poprvé mohla oficiálně využít 6. června tohoto roku). Ocelová konstrukce je nesena pilíři z lomového kamene obloženého žulou (občas se uvádí, že inspirací pro tuto stavbu byl pařížský most Pont Alexandre). Velmi zajímavé z dnešního hlediska bylo i vyřešení vozovky nového mostu. Ta totiž byla vytvořena dřevěnými špalíčky z australského blahovičníku, který je občas také nazýván jménem domorodců Jarrah. Ale toto velmi odolné dřevo přeci jen nedokázalo vydržet věčně. Později ho nahradily tvrdé dubové špalíčky, ale i ty nakonec podlehly síle času a hlavně dopadům moderní dopravy a byly nahrazeny živičnou vrstvou. Most byl bohatě zdoben, dnes můžeme mimo jiné obdivovat sochy Vítězství. Ozdoby mostu byly z kovů, které potřeboval vždy hladový válečný průmysl, proto musely být po druhé světové obnoveny, neboť Němci nezabírali pro své tanky a děla jen zvony, ale také jiná umělecká díla (mimochodem za protektorátu byl most na krátko přejmenován a nosil jméno Johanna Gregora Mendela). Spolu s výstavbou tzv. Fronty na maso neboli Stalinova pomníku muselo být předmostí na holešovické straně v letech 1953 až 1956 upraveno. K velké rekonstrukci došlo v roce 1965, sochy byly opravovány v roce 1979. K další velké rekonstrukci Čechova mostu došlo na začátku nového tisíciletí a byla ukončena v roce 2001. Tato secesní stavba patří mezi naše technické památky.