Dům U železných dveří je jedna z vzácnějších pražských architektonických památek i když zároveň patří mezi ty méně známé. Je zde také jedna z hezčích původních pasáží, která spojuje obě průčelí domu. Jedno je do ulice Jilská a druhé do ulice Michalská na Starém Městě.
První písemná informace o budově pochází z roku 1405 (fresky z konce století čtrnáctého ale jasně ukazují na ještě starší historii). Tehdy majitelem zdejší gotické stavby byl jakýsi Jan Meissner. Dům se tehdy jmenoval U dvou jelenů. Muselo jít o dosti velkou stavbu, která navíc byla položena ve velmi lukrativním místě, neboť v roce 1429 byla oceněna na 150 kop – to byly peníze, za které bylo například možno o třicet let později koupit velmi výnosný mlýn. V šestnáctém století (přesněji od roku 1519) dům byl majetkem Jana Hlavsy z Liboslavi. Šlo o významného patricije, který byl navíc důležitou osobou v naší domácí utrakvistické církvi. Tento pán do naší kulturní a náboženské historie se zapsal tím, že v roce 1516 nechal v Benátkách vytisknout českou bibli. Architektonicky zajímavou stavbu měl na začátku následujícího století ve svém majetku Jan Šťastný Goliáš. Ale protože se jednalo zase o protestanta, tak je jasné, že po bitvě na Bílé Hoře mu byl majetek zabaven – samotný majitel zachránil svou hlavu útěkem. Tento pán se do historie vzhledu domu zapsat tím, že zde nechal namalovat nad portálem obraz Goliáše a také zde byl ozdobným písmem napsán název budovy – Železné dveře. Po konfiskaci se dům dostal do německých rukou. Na začátku devatenáctého století hrabě Ludvík Jan Hartig zde založil hudební společnost, která v domě U železných dveří pořádala různé koncerty. Využíval se zdejší velký sál, který již v osmnáctém století byl svědkem různých uměleckých či zábavných představení. V té době ale budova nebyla nějakým jednolitým palácovým celkem. Jednalo se o živou stavbu, kde se nacházely byty, obchody, restaurace a různé služby pro staroměstské občany. Později zde byla i tiskárna a také redakce různých novin. Architektonické úpravy stavby proběhly ve století šestnáctém, kdy byl zmodernizován do renesanční podoby, později byl ještě upravován v období barokním a klasicistickém. Ve století jednadvacátém byl docela šetrně přestaven na hotel, díky této rekonstrukci se objevily právě ony na začátku zmíněné gotické fresky či krov z období kolem roku 1380.