Kostel Nejsvětější Trojice rozhodně nepatří mezi nejstarší pražské církevní stavby, ale to neznamená, že nemá s sebou spojeno leccos zajímavého. Nachází se v Plzeňské ulici na Malostranském hřbitově, i když je mladší než toto místo posledního odpočinku, spojené s velkou morovou ranou z konce 17. století.
Přesněji řečeno, již při vzniku hřbitova v roce 1680 zde byla dominikánským řádem postavena malá barokní kaple. Ta byla zasvěcena sv. Rochovi. Tento světec měl během svého života zázračně léčit lidi postižené morem, proto asi nebude překvapivé, že zdejší „morová kaple“ ho měla za svého patrona. Netrvalo to příliš dlouho. V roce 1713 naše země postihla další epidemie. Tato těžká rána, která přišla z Vídně jen Prahu stála téměř dvacet tisíc obětí a hřbitov zažil další „rozkvět.“ Došlo i k výstavbě nového, honosnějšího svatostánku, který byl tentokrát již zasvěcen Nejsvětější Trojici. Ten byl ještě rozšířen o jedenáct let později. Ale stále to nebyl pořádný kostel a což některým lidem nedávalo spát.
Proto ve dvacátých letech devatenáctého století dobročinný spolek Bratrstvo lásky se rozhodl zde postavit výrazně honosnější chrám. Do kapsy ale měli hluboko, proto se hledalo různé mecenáše. Hledalo, hledalo a nakonec našlo českého šlechtice a pasovského biskupa Thun-Hohensteina, který větší část z nemalého obnosu dvaceti šesti tisíc zlatých uhradil. Tento mecenáš dožil svůj život v Košířích v usedlosti Cibulka. Po jeho smrti v roce 1826 mu byl postaven na hřbitově honosný náhrobek, jehož autorem je Václav Prachner. V roce 1831 byla zahájena stavba a o šest let později, 22. října 1837 byl kostel vysvěcen. Stavba byla postavena v klasicistním stylu. Z uměleckých památek je v interiéru nejvýznamnější oltářní obraz z roku 1820, který namaloval František Horčička. Jedná se o unikátní pojetí Posledního soudu. Starší je ale obraz sv. Anny, který bude znalcům umění dosti povědomý. Je to kopie Rubensova díla, kterou namaloval v roce 1664 nepříliš známý barokní malíř Filip Mazanec. Nachází se na levém bočním oltáři. Na pravém je zase obraz Ukřižovaného z roku 1787, který je dílem Leonharda Blanckarta.